dietologija

Maistas ir psichikos sveikata

Mitybos ir geros psichikos sveikatos ryšys yra neabejotinas ir plačiai tyrinėjimas. Dabartinėje medicinoje mitybos terapija yra  būtina sudėtinė psichikos ir proto ligų gydymo dalis. Tai rodo ir naujos psichiatrijos srities – mitybos psichiatrijos(angl. Nutritional Psychiatry) atsiradimas ir spartus vystymasis.

Tinkamai parinkta mityba gali reguliuoti kai kuriuos itin svarbius psichikos ligų metu vykstančius procesus, pavyzdžiui uždegimą ir oksidacinį stresą, skatinti neurogenezę. Tyrimai rodo, kad Viduržemio jūros dieta, kuriai būdinga didelis polinesočiųjų riebalų rūgščių, skaidulų, vaisių ir daržovių suvartojimas, mažina uždegiminius rodiklius ir ženkliai pagerina psichikos sveikatą, ypač depresijos, nerimo ir streso simptomus. Nustatytas stiprus ryšys tarp virškinimo sistemos ir smegenų, kitaip dar vadinama žarnyno ir smegenų ašis. Virškinimo sistemos sutrikimai, uždegimas, sutrikusi bakterijų pusiausvyra žarnyne yra susiję su aktyvumo ir dėmesio sutrikimu, autizmu, depresija, nerimu, psichoze. Keičiant mitybą, taikant specifines dietas, papildant racioną vitaminais, mikroelementais ar augaliniais preparatais galima efektyviau kontroliuoti įvairių psichikos ir proto ligų eigą ir simptomus.

 

Atykstant į dietologės konsultaciją prašysime atlikti „namų darbus“. 10-14 dienų rašykite mitybos dienyną. Žymėkitės kiekvieną suvalgytą produktą, jo kiekį, apgalvokite ką valgote dažniausiai ir kokių produktų nevalgote ar valgote itin retai. Nepamirškite ir vartojamų vaistų, vitaminų ar papildų. Patartina fiksuoti ir miego bei fizinio aktyvumo trukmę ir pobūdį.

Registruotis konsultacijai

[recaptcha]

Siųsdami šią žinutę jūs sutinkate, kad šis puslapis naudotų ir tvarkytų formoje įvestus jūsų asmeninius duomenis.